Volg onze Facebookpagina voor de laatste updates!

Buitenspeeldag op woensdag 1/4 --> Alles op wieltjes op het Houtemveld

Alles op wieltjes tijdens de Buitenspeeldag

Op woensdag 1 april ’15 laten we de tv en de computerspelletjes voor wat ze zijn en trekken we naar buiten voor de ‘Buitenspeeldag’. In Tienen is het jonge volkje welkom op het Houtemveld voor de ‘Wereld van de mobiliteit’.

De Buitenspeeldag is een initiatief van de kinderzenders Ketnet en Nickelodeon. Voor één dag promoten deze buiten spelen en sporten als leuke alternatieven voor de televisie of computerspelletjes. Na het megasucces van de voorbije jaren, zetten de Tiense jeugd- en de sportdienst opnieuw samen hun schouders dit initiatief.  Op woensdag 1 april ’15 wordt het sportcentrum Houtemveld van 13.30 tot 16.30 uur omgebouwd tot een speel- en sportparadijs met als thema ’De wereld van de mobiliteit’.

Kleine chauffeurs maken een ritje met de kindertrein, of racen tegen elkaar met elektrische carts. Voor de competitiebeesten is er een BMX- en mountainbikeparcours en een gezinsrace met gocarts. De allerkleinsten kunnen terecht in de kleuterstad of met een zelfgemaakt papieren bootje een wedstrijdje ‘Battleboats’ spelen. En natuurlijk ontbreken de springkastelen en grimeerstand niet.

Je hoort het al … Het wordt een onvergetelijke dag!

Buitenspeeldag
Woensdag 1 april ‘15
Van 13.30 tot 16.30 uur
Sportcentrum Houtemveld, Sporthalstraat 12 in Tienen
Deelname is gratis
Meer info via www.buitenspeeldag.be

Ook op woensdag 1/4 worden er GEEN lessen en taken meegegeven.