Volg onze Facebookpagina voor de laatste updates!

folder Persberichten

Documenten

pdf Verkeer op school --> GOUDEN MEDAILLE Populair

Door 568 downloads

Afbeelding Artikel: Alle scholen halen goud voor verkeersveiligheid. Populair

Door 315 downloads

Alle scholen halen goud voor verkeersveiligheid

FOTO: WWW.VERKEEROPSCHOOL.BE

TIENEN / HOEGAARDEN - Alle zestien basisscholen uit Tienen en Hoegaarden behaalden vorig schooljaar goud bij de verkeerscampagne van de Vlaamse Stichting Verkeerskunde.
De VSV (Vlaamse Stichting Verkeerskunde) reikt elk schooljaar medailles uit aan basisscholen die

deelnemen aan hun praktijkgerichte leerlijn rond verkeer. Alle zestien basisscholen uit Tienen en
Hoegaarden behaalden vorig schooljaar goud. Ze namen deel aan het loopfietsbrevet (jongste kleuters), het fietsbrevet brons (eerste graad), het fietsbrevet zilver (tweede graad), het grote fietsexamen (derde graad), het voetgangersbrevet brons (oudste kleuters), het voetgangersbrevet zilver (eerste graad), het grote voetgangersexamen (tweede graad), de grote verkeerstoets (vijfde leerjaar) en Helm op Fluo Top (de hele school).

Elk VSV-initiatief waaraan de school deelneemt, levert een punt op. Scholen die minstens drie punten halen, krijgen een bronzen medaille. Vanaf zes punten hebben ze recht op een zilveren medaille en negen punten of meer levert een gouden medaille op. De leden van de preventieraad gingen de uitdaging aan om allemaal goud te behalen. Voor de VSV is het een unieke gebeurtenis dat alle scholen uit een stad of gemeente dit samen hebben kunnen waarmaken.

Tijdens de week van 7 oktober krijgen de kleutertjes en de leerlingen tot en met het vierde leerjaar bezoek van Zeppe & Zikki.Dat zijn een zebra en een schildpad, de centrale figuren in preventiecampagnes voor meer verkeersveiligheid. De leerlingen van het 5de en 6de leerjaar mogen op donderdag 10 oktober naar een optreden van de Ketnetband om 13u.30 op ’t Schipplein in Tienen.