Volg onze Facebookpagina voor de laatste updates!

JUF KRISTEL VAN DE TOERMALIJN IN DE BLOEMEN

De redactie van Klasse voor Ouders krijgt elk schooljaar heel wat brieven toegestuurd met de vraag van ouders om eens een leerkracht in de bloemen te zetten, omdat zij/hij een bijzondere juf of meester is voor hun kind. En deze maand wou mevrouw Karen Nulens, de mama van Jelke Nulens, heel graag juf Kristel Otten via klasse een boeket aanbieden.

In het geheim werd ik gecontacteerd door mevrouw An Nevens van Klasse voor Ouders om dit feestelijk moment samen met de meester en de juffen van Bost voor te bereiden, uiteraard zonder dat juf Kristel iets zou vermoeden.

Op donderdag 5 juni was het dan zo ver, rond 9.30 uur was het verzamelen geblazen voor alle kleuters en lagere schoolkinderen in de schooltuin. Een verbaasde juf Kristel van het eerste leerjaar kwam met haar leerlingen kijken wat er in hemelsnaam aan de hand was.

Een trotse Jelke mocht juf Kristel een mooie ruiker bloemen aanbieden. Klasse voor Ouders verwoordde het aldus:

Proficiat! U bent een leerkracht met klasse. Uit de talrijke nominaties die Klasse voor Ouders ontvangt, sprong uw naam naar voor als een leerkracht die het verschil maakt.

U neemt de bloemen dan ook meteen symbolisch in ontvangst voor alle collega's die zich elke dag opnieuw inspannen voor hun leerlingen.

Van harte proficiat.

Een zichtbaar ontroerde juf Kristel kreeg er meteen een spontaan applaus bovenop. En zij pinkte meer dan een traantje weg.

Johan Dirickx, directeur

Meer foto's: zie blog