Volg onze Facebookpagina voor de laatste updates!

Juf Kelly bedankt voor het koelbloedig optreden tijdens busbrand. (artikel HLN regio 27/9)

De leerlingen van wijkschool De Toermalijn in Bost bedankten gisteren hun juf Kelly Reniers voor haar koelbloedige optreden na de busbrand van donderdag. Die vatte vuur tijdens een rit naar de Kidsrun met de leerlingen van het vijfde en zesde leerjaar. Niemand raakte gewond, dankzij juf Kelly die de noodprocedure perfect uitvoerde. De ouders en kinderen gaven gisterochtend bloemen af om haar te bedanken. "Dat doet deugd na zo'n bewogen dag", reageert juf Kelly op haar Facebookpagina. "Het was erg schrikken, maar ik ben blij dat alles in orde is gekomen. We mogen echt fier zijn op onze kinderen, want omdat zij zo goed luisterden, ging alles heel vlot." Ook algemeen directeur Mieke Pieters heeft niets dan lof voor de verantwoordelijke chauffeur en de begeleidende leerkracht. "We zijn blij dat alle leerlingen veilig geëvacueerd konden worden. We hebben er als school alles aan gedaan om het voorval zo goed mogelijk op te vangen. Ook de ouders werden opgevangen. Alle ouders kregen een briefje mee om het ongeval te duiden. De ouders van leerlingen uit het vijfde en zesde leerjaar kregen van de CLB-arts nog richtlijnen in geval er zich 's avonds of 's nachts toch nog problemen zouden voordoen." De brand werd wellicht veroorzaakt door een technisch defect achteraan aan het motorcompartiment.  (VDT/ADPW)